Kas Sul on vaja aidata kolleegidel mõista keerulisi protsesse ja teha õigeid otsuseid? Või tahad jagada oma kogemustega loodud nägemust ja lähenemist huvilistega?
Saan nõustajana aidata Sul…
- leida efektiivsed viisid kolleegide juhendamiseks töö käigus nii, et Sa ei pea kulutama energiat koolituspäevade või pikkade juhendite tegemiseks
- samm-sammult ehitada tõhus kursus või õppeprogramm, mis toob esile kõige olulisema ja väärtuslikuma Sinu kogemustest ja teadmistest?
- leida sobiva ja jõukohase formaadi ja struktuuri äkitselt ajakavasse tekkinud töötoa, seminari või esinemise jaoks – et ise saaksid keskenduda sisule ja mitte muretseda.
Broneeri 30 min tasuta konsultatsiooni

Kolleegi juhendamine töökohal
Kogenud tegijana kolleegi juhendades tahame “anda” võimalikult palju infot, aidata kõike mõista. Aga see ei tööta ja nii raiskame aega – mitte-ekspert ei oska suure info hulgaga kuidagi toime tulla.
Õnneks on olemas efektiivsed meetodid ja lähenemised, kuidas lisakohustusest võib saada kõigile – ka Sulle – põnev ja kasulik dialoog, mille käigus süvitakse sellele, kuidas näha läbi eksperdi silmade ja kuidas kõige tõhusamalt mõelda just teie valdkonnas.

Oma autorikursuse loomine
Mõnikord on vaja ehitada nullst ülesse koolitus või on õige aeg oma kogemuse põhjal autorikursuse loomiseks. Kuid otsast alustades jõuad selleni, et infot on liiga palju, aga selgust, kuidas valida ja mis lähenemine aitaks õppijad, ei paista kusagilt.
Saan Sulle pakkuda samm-sammult lähenemise, mille abiga saad tagasi kindlustunde ja lood programmi, mis päriselt võimaldab tõhusalt õppida, avab Su valdkonna mängu ilu ja aitab Su õpilastel jätkata õppimist iseseisvalt.

Ad-hoc töötuba, seminar või esinemine
Äkitselt ajakavasse tekkinud seminar, töötuba või erialane esinemine võib tekitada omajagu peavalu, sest sisulise töö kõrval ei jää aega leiutada sobivat formaati, aga kollegidele niisama loengut pidada mõtet ei ole.
Lahendus on väga sageli lähtuda praktilistest juhtumitest, dilemmadest ja olukordadest. Õnneks on olemas palju häid lähenemisi, mis tekitavad osalejate aktiivse huvi ja elava sisuka arutelu – nii on ka Sul lihtsam olla kindel, et oled teistele abiks.
Metoodika
Tõhus õppimine on dialoog, ka siis kui see on asünkroonne. Selleks, et dialoog käivituks, on vaja mõistlikult lahendada kolm küsimust.
- Mis levelil on õppijad/kolleegid, st mida on neil vaja kogeda ja mõista, et nad saaksid teha järgmised sammud just praegu
- Mis on see kogemus ja teadmine, mis aitab selles valdkonnas olla tõhus – sageli see võib olla su enda jaoks elementaarne või suisa nähtamatu, tunnetuslik – aitan välja õngitseda.
- Metoodika valik, mis arvestab nähtuse keerukuse, aja hulga ja õppija töömälu/vastuvõtuvõimega.
FAQ
Mis siis kui mul lihtsalt ei ole õpetamise annet?
On inimesi, kelle jaoks õppeprotsesside loomine ja juurutamine tuleb välja intuitiivselt. Teised peavad oma tegevusse suhtuma metoodiliselt ja teadlikult. Funktsionaalne tulemus on mõlemal puhul sama – tõhusad ja inspireeritud õpilased, kes omandatud oskuseid iseseisvalt kasutada mõistavad.
Ei, aitäh, ma ei soovi õppida professionaalseks koolitajaks
Asjade selgeks saamine ei eelda kõrge näitlejameisterlikkusega eeskõnelejat. Hea pedagoog ei ole värviliste slaididega koolituspäeva korraldaja, vaid ekspert kellel on tulemuslik suhe oma õpilastega. Asi saab selgeks, kui usaldusväärne ekspert jagab oma oskusteavet sisukalt ja eesmärgipärasel viisil. Ja see võimekus on sobivate õppemeetodite ja protsesside abil kõigile saavutatav.
Oma kiires tööpäevas veedaks ma pigem iga hetke oma õpilastega, kasvõi vähem tõhusalt
Ka lühikese ajaga on võimalik sisukaid parandusi teha. Paremaks õpetajaks saamine ei pea tähendama ajamahukat enesearengu plaani. Uute meetodite kasutusele võtmine võib toimuda jooksvalt – tunnike siit, tunnike sealt – täpselt vastavalt sinu vajadustele ja võimalustele.
“Kolleegidega töötades pole aega trikkideks või mingiteks aktiivõppe kelladeks ja viledeks ja mängudeks. Küll nad suudavad tihedast infovoost saada kätte neile vajaliku”
Jah, mängida vaja ei ole ja Jah, kolleegi võib saad infost kätte vajaliku. Kuid see pole tõhus ja kindlasti mitte rikastav Sulle endale. Rikastav on süntees, mitte info “vastu võtmine”. Sünteesi ehitamegi ülesse.
Teenuse maht vastavalt tellija vajadusele:
Konsultatsioon
Süüvin Su ees seisvasse ülesandesse ja pakun sobivad lähenemised ja tööriistad, et saaksid tõhusalt tegutseda.
Jooksev tugi & nõu
Kohtume regulaarselt, nt 2-3 kuu jooksul, et saaksid julgelt hakata uutmoodi tegutsema, küsida jooksvalt nõu ja uusi ideid.
Põhjalik koostöö
Võtame koos ette suurema loomeprotsesi, kus saan olla su “varjus olev” kaasautor ja mõttekaaslane.
Broneeri 30 min tasuta konsultatsiooni!
Vali kalendrist endale sobiv aeg